13 februari 2013

Mijn eerste haak werk!

Mijn zoontje wordt binnen kort 5 jaar. Het is weer tijd om na te denken wat zijn traktatie op het "KDC" (Kinder Dag Centrum) zal zijn. Op het KDC zitten speciaal kinderen die vaak niet alles kunnen/mogen eten. Een hele opgave weer om iets te verzinnen waar je alle kinderen blij mee maakt!

Sinds kort heb ik het breien geleerd en kwam zo op het idee om een knuffel te breien voor deze kinderen. Zo gezegd zo gedaan, dacht ik. Ik ben gelijk opzoek gegaan naar patronen om te breien. Echter leuke patronen om te breien vond ik niet gelijk. Ben toen maar naar mijn handwerk winkeltje gegaan met de vraag naar patronen boekjes om knuffels te breien. Die hadden ze niet, alleen maar boekjes om knuffels te haken.

Tja, haken ... dat kan ik niet, dus wat nu? De zelfde avond nog ben ik op internet gaan zoeken naar het haken van knuffels. Ik kwam op het blog Stip & Haak terecht. Ik was verbaasd, wat een mooie creaties. Dat wilde ik ook, en was toen ook vast besloten om het haken te leren. 
De volgende dag heb ik gelijk een haaknaald gehaald met garen. 

Op de blog van Stip & Haak staat het gratis patroon van Konijntje Pluis!



Dit kleine schattige konijntje ging ik proberen te haken. Met het patroon bij de hand en de pagina Youtube erbij ging ik aan de slag. Na een tijdje oefen had ik de steek te pakken. Dus nu werd het tijd om Konijntje Pluis te gaan haken. Het lezen van het patroon was toch niet zo gemakkelijk. Ik begreep er niks van. Ik blijf bij regel 3 haken ;)
Wat bedoelen ze toch met die cijfers achter de regels die tussen ( ) staan. Zo probeerde ik van alles uit, en zag al gauw dat het niet goed was. Heb het haak werkje dan ook vaak weer uitgehaald. Tot ik op eens door had wat er bedoeld werd met de cijfers in het patroon. De opgegeven vasten moesten HERHAALD worden, tot je het aantal had wat tussen ( ) staat. Het was dus tellen, tellen en nog eens tellen. Voordat ik het wist had ik het lijfje van het konijntje af. Gelijk de oren, snuit en staartje erbij gehaakt. 

De volgende dag heb ik alles in elkaar gezet, moet wel nog uitzoeken hoe je het beste zo'n knuffel in elkaar kunt zetten. Vind namelijk mijn afwerking niet zo mooi.

Zie hier mijn resultaat van mijn eerste haakwerk!!



Ben trots en de motivatie is er. Nu opzoek naar een leuke knuffel om voor deze speciale kinderen te haken :D

Langs deze weg wil ik Stip & Haak bedanken voor de gratis patroon van Konijntje Pluis!! Heb ook gelijk maar een patroon besteld bij Stip & Haak. Het resultaat hier van zal snel volgen op deze blog :D




7 opmerkingen:

  1. Konijntje pluis is erg mooi geworden, en dat voor de eerste keer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, ik vind het echt heel erg knap! Het ziet eruit alsof dit je honderdste knuffel is....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :D :D :D
    Dank je dames ...
    Maar ik ben nog echt een haker in opleiding!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Graag gedaan Sylvia! Wat leuk dat je het haken hebt geleerd met het patroontje van Konijntje Pluis. Nou ik weet zeker dat er nog heel veel creatie's zullen volgen, het haakvirus heeft toegeslagen... :)

    Lieve groet,
    Herriët

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed gedaan hoor! En gewoon blijven oefenen, het wordt alleen maar leuker......

    En succes met je blog, pas op: het is zeer verslavend....

    Groetjes, Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Herriët ... het virus heeft inderdaad toegeslagen :D

    @Agnes ... dank je, 'k zal zeker blijven oefen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wil je nog even je gegevens doorgeven voor de PIF. Ik kan geen mailadres van je vinden.

      Groetjes, Agnes.

      Verwijderen